Kampaň před prezidentskou volbou byla až nezvykle klidná a nekonfliktní, přesto se děly věci. Volba soustředěná na osobnost je přirozeně mediálně přitažlivější, a tak se předvolební kampaň odehrávala ve stylu velké reality show. Kandidáti v akci, v různých prostředích, odpovídající na kdejakou pitomost, kameru za krkem, pod nohama, všude. I debaty v televizích připomínaly spíše oblíbené soutěžní formáty než vážné politické diskuse. Volbou prezidenta jsme se především bavili, ačkoliv to, že pět let bude z Pražského hradu někdo ovlivňovat náš život a svým obličejem a slovy bude barvit politickou každodennost, velká legrace není.

Odborníci na všechno

Formát politické reality show zato skvěle odhalil, kdo na volby poctivě a snaživě trénuje dle rad mediálních odborníků, kteří vědí, jaká gesta, výrazy a slova zabírají, a kdo naopak nepodléhá sebestylizaci a místo virtuální reality vystavuje jednoduše sám sebe. Politický marketing byl tentokrát velmi nápadný, takže pro vnímavého a kritického voliče (kolik jich asi je?) nebyl problém prohlédnout masky a vidět pod nimi skutečné obličeje soupeřících.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se